oost kust - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sanne Evers - WaarBenJij.nu oost kust - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sanne Evers - WaarBenJij.nu

oost kust

Door: sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 Maart 2012 | Indonesië, Batavia

Het weekend zit er weer op en ik ben weer op het slukat learning center aangekomen! Vrijdag naar padang bai vertrokken en daar een nacht je gebleven. Het centrum was 1 straat met een paar winkeltjes, eettentjes en een boel taxi chauffeurs en mensen die boot ticketd verkopen. Het strand was helemaal niks aan dachten we. Volgende ochtend bij het ontbijt zei de eigenaresse van het hotel dat we helemaal niet op het goede strand waren geweest dus daar zijn we nog snel ff heen geweest en dat was super mooi! Het was wel super druk met vrachtwagens aangezien de boten naar Lombok en Gili is lands niet meer gingen omdat de golfen te hoog waren door de storm van nu bijna een week geleden. Echt kilometers aan vrachtwagens en chauffeurs die daar nu tijdelijk in hun vrachtwagen wonen.
Zaterdag ochtend de taxi genomen naar de Pura besakih wat super mooi was. Vooral de rit er naar toe omdat de tempel op de helling van een vulkaan ligt. Super mooi zicht op het groene dal met alle palmbomen en rijstvelden. In de tempel moest je een sarong dragen en er waren dus ook een heleboel verkoop kraampjes en mensen die zelfs in het tempel complex veel drinken en chips verkochten. De tempel was heel groot en mooi.
De taxi chauffeur bleef wachten en heeft me toen in Amed afgezet. Daar hebben we ook een nacht je geslapen en was eigenlijk de bedoeling om daar de duiken of snorkelen op zondag ochtend maar daar was het zicht helaas niet goed genoeg voor.
Raar verschil dat ik dit weekend zo ongeveer 75 euro aan taxi's kwijt ben en nog geen 30 euro aan eten, slapen en entree van de tempel. Gelukkig kan ik vanaf nu bij Alisa achter op de scooter dus dat is een stuk goedkoper!
Toen we zondagavond thuiskwamen was de eigenaar er dus hadden we een diner en feestje, was heel gezellig en hij had een heel ontroerend verhaal over hoe belangrijk engelse les was voor balineze kinderen omdat bijna niemand een vervolg studie kunnen betalen en dus toeristen op bali nodig hebben om rond te komen later.daar is engels dus heel belangrijk voor.
Woensdag gaan we naar Lovina t/m zondag, hopelijk kunnen we daar snorkelen en dolfijnen zien! Voor donderdag en vrijdag nacht een luxe hotel geboekt omdat het vrijdag nyepi is, balinees new jaar en die dsg mag je niet naar buiten, geen electriciteit gebruiken en niet praten. Zwembad is dus wel fijn!
De wegen zijn hier trouwens super smal, auto past er eigenlijk niet op in de breedte. En dan willen ze elkaar heel vaak inhalen via de andere we helft en dat is soms heel spannend!
Het weer is overdag zonnig en warm maar rond nu, 6 uur begint het wat minder te worden en veel regen nachts maar dat is niet erg.
Wow over precies 5 weken is mijn vliegtuig nu net in de lucht terug naar Nederland, al een dikke week voorbij die voorbij is gevlogen!!!

• 19 Maart 2012 - 10:31

Juud:

Leuk dat je weer een verslag en foto's hebt geplaatst. Zo te lezen en te zien heb je weer een hoop leuke dingen gedaan. Raar idee dat je het reizen je meer kost dan de overnachtingen en eten/drinken. Wel handig dat je vanaf nu bij Alisa achterop kan en gezellig om zo samen op pad te gaan :-) Lijkt een rare ervaring om te zien dat er in de tempel een hoop verkoopkraampjes staan en mensen tijdens het offeren lopen te snacken ;-) Leuk dat je eigenaar een diner en feestje had georganiseerd en kon vertellen hoe belangrijk het voor de kinderen is om engelse les te krijgen. Lekker dat je maar 2 dagen les hoeft te geven en je weer op pad/avontuur kunt gaan! Hoe is het met de voorbereiding van de optocht? Geniet van alles en de dingen die je nog gaat doen.

Liefs en veel xxxxx-jes, Judith en je kleine vriendje

• 19 Maart 2012 - 12:11

Ingrid:

hai schatje, wat heb je toch veeeel gezien en meegemaakt in 1 week. En wij...(hebben ijs gekrabt, de bedden verschoont, tv gekeken, (oh ja) gewerkt, naar de tandarts geweest en gecommuniseerd met jou)wij hebben dus ook veel meegemaakt, haha. Zoooo fijn elke dag een teken van leven van jou, SUPER!!!! Love you mammie

• 19 Maart 2012 - 13:10

Nel Evers:

Dag kleindochter!!!!!

Wat heb je de afgelopen week veel beleefd en gezien.Niet te geloven.Voor mijn gevoel ben je al heel lang weg!!!!!
    En het is pas een dikke week.
    Ik geniet zo van jouw verhalen. Lekker lang deze keer. Fijn dat je komend weekend achter op de scooter kunt. Kijk je wel uit!!!!! Ik heb de kaart van Bali en weet precies waar je naar toe gaat.Is wel leuk om je zo te volgen.
    Wat vreemd dat Balinese nieuwjaar op 25 Maart. Maar ja ieder land zijn eigen gewoonten..................
    Nou Sanne, tot het volgende verslag.Kijk er weer naar uit!!!
    Liefs, Oma Nel.

• 20 Maart 2012 - 09:49

Marina:

Tjee sanne
    Je bent niet alleen miljonair met al dat geld maar ook met die geweldige ervaringen. Wat heb je nog veel vrije tijd om van alles te kunnen doen. Je buit het goed uit maar dat moet ook wel want er zitten al weer 2 weken op.
    Dank voor je leuke verslagen steeds
    Liefs Marina

• 20 Maart 2012 - 19:00

Mirjam:

Super, Sanne. Lovina beach is een paradijsje op aarde. Het mooiste plekje van Bali en het snorkelen is echt helemaal top. Voor de dolfijnen moesten wij wel heeeel vroeg opstaan. Ik ben gewoon jaloers op je. Genieten maar weer!
    Liefs van ons allen.