miss Ayu - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sanne Evers - WaarBenJij.nu miss Ayu - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sanne Evers - WaarBenJij.nu

miss Ayu

Door: sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 April 2012 | Indonesië, Batavia

Aangekomen in 'the big city' Jakarta vanmorgen!!
Had mijn plannen een beetje gewijzigd en ben direct van yogya naar jakarta gegaan. De tweede dag in yoga had ik een tour naar prambanan en borobordur geboekt, dat was dus weer half 5 opstaan. Maar het was erg mooi, eigenlijk echt net als op de plaatjes. Bij de prambanan tempels waren er 2 school meisjes die vroegen of ze ons mochten rond leiden om hun engels te oefenen, super leuk!
Er waren nog 3 canadezen die in dezelfde auto zaten als ik, een stel en een man. Was op een gegeven moment best gezellig dus ben ik die middag maar naar hun hotel gegaan om daar lekker te zwemmen en gezellig met hun op te trekken. Toen kwam het stel met het voorstel om met z'n vieren te gaan 'cave tuben' wat mij wel goed in de oren klonk! Ik had alleen nog maar 1 dag in yoga en er was nog meer wat ik wilde zien en had geen zin om te haasten dus toen heb ik mijn trein maar een dag verlaat en omgezet direct naar jakarta en een dag je langer in yogya gebleven.
volgende ochtend dus weer vroeg op om richting de grotten te gaan. Na een uur rijden kwamen we op het basiskamp waar we een reddingsvest en schoenen kregen. Met een jeep richting het begin van de rivier en lekker op een band naar het einde kabbelen met af en toe een versnellinkje. Het was echt super mooi om je heen met rotsen en watervallen. We zijn ook nog even gestopt om van een 15 meter hoge klif af te spreken!! Na een uurtje terug naar het basis kamp om ff te relaxen en toen met de banden richting de grotten gegaan! Was ook super mooi met alle stalagtieten en stalagnieten haha. En vleermuizen!!
Die middag heb ik nog een zilver workshop gedaan en mijn eigen ring gemaakt, was ook wel leuk om een keer te doen!
Gister lekker lui gedaan, ochtends nog met het canadeze stel naar het karton geweest maar helemaal niks aan was en toen heb ik mijn spullen bij hun op de kamer gezet (5 minuten lopen naar het treinstation) en hebben we de hele middag in het restaurant gezeten en gegeten!
En toen moest ik wéér afscheid nemen van vertrouwde mensen en een vertrouwde plek en ik merk dat ik er telkens weer best veel moeite mee heb. Dan weet ik niet hoelang het gaat duren voordat ik weer iemand ontmoet of aan de plek gewend ben. En ik was een beeeetje zenuwachtig voor de treinreis, die achteraf goed te doen was. Was alleen erg lastig dat er nergens borden of iets zijn met perron nummer, haltes, tijden etc. Dus ik heb alles 4 x aan verschillende mensen gevraagt om maar zeker te zijn dat ik op het juiste perron uitstapte. Dat was dus vanochtend rond een uur of 6 in Jakarta! Gelukkig had ik de luxe opgepikt te worden door de persoonlijke chauffeur van miss ayu en haar gezin. Lekkere auto die me gelijk naar de juiste plek bracht, wat een luxe!! Even lekker ontbeten en gekletst toen ze naar mijn borneo plannen vroegen.. aangezien ik die eigenlijk niet heb (alleen in mijn hoofd maar niets uitgevoerd) waren ze daar een beetje ongerust over. Dus de hele ochtend besteed aan het zoeken naar tour en gidsen, vluchten en bussen. Ayu heeft 20 telefoontjes gepleegd, we zijn naar 3 reisbureaus geweest en eigenlijk geen steek verder. Heb wel een duidelijker plan, heb de eerste nacht wel een hotel geboekt dus dat staat vast. Dan ga ik in eerste instantie kijken of er een tour is van banjarmasin naar het dichtsbijzeinde rang oetan park. Zo niet erachterkomen of ik ook in me eentje naar het park kan gaan en daar een gids kan krijgen en als dat kan (wat ik eigenlijk al weet, thanks lonely planet) proberen een vliegticket te boeken voor de heen weg en een busreis terug (nog eens 17 uur). En als het allemaal niet meewerkt bljf ik lekker in mijn hotel 4 nachten en ga ik dingen vanuit daar doen!
Daarna ben ik mee geweest naar een kinderfeestje van een neefje, inclusief luxe eten voor de ouderdps (en mij) veel te doen voor de kids en goodiebags (?!) Voor de kinderen. Aardig luxe allemaal zo! Daarna ging miss ayu naar de salon en mocht ik gaan shoppen met de chauffeur. Ben ik net thuis dit bericht aan het typen komt ze binnen, hoe het was etc. Dus ik zeg ja was groot man! Zegt ze ja dat was nog helemaal niks zullen we zo naar de grootste shopping mail gaan? Nou daar zeg ik geen nee tegen! En ze vertelde ook dat de massages etc niet zo duur waren hier (wist ik natuurlijk al) maar dat ze vrijdagavond na mijn vlucht wel even iemand hier thuis zou laten komen, konden we allebei lekker massage krijgen!!
Ik voel me hier wel op mijn gemak haha!

  • 15 April 2012 - 13:13

    Marina:

    Zo zeg jij reist wat af op allerlei verschillende manieren, van lokale bussen en treinen tot auto's met privechauffeur (zelfs om te winkelen)
    Hoop voor je dat het lukt om naar de oeran oetangs op Borneo te gaan. Mijn neef woont met zijn vrouw en 3 kinderen in Brunei, een sultanaat in het noorden van Borneo, niet zo ver van die apen. Nog heel veel plezier en laat je ook nog maar lekker verwennen door miss Ayu.
    Je zal het hier, als je terugbent, wel erg saai vinden.

  • 16 April 2012 - 09:07

    Nanda:

    Jeeee zeg, wat ben jij een stoer wijffie!! Ongelofelijk wat je allemaal mee maakt en onderneemt, ik heb diep respect voor je!!!! Geniet van alle verwennerijen en avonturen want voor je het weet ben je weer in het "normale" Hollandse leven...
    Groetjes, je collega Nanda

  • 16 April 2012 - 10:43

    Mirjam:

    Hee Sanne, apa khabar?
    Wel goed zo te lezen. Fijn dat je andere reizigers ontmoet waar het goed mee klikt en waarmee je dingen kunt ondernemen. Nog een week genieten en dan wensen wij je een hele goede terugvlucht.
    Sampai bertemu lagi!! (ik hoop dat je iets van je lessen Bahasa Indonesia opgestoken hebt) Doei....

  • 16 April 2012 - 18:55

    Ingrid:

    Nou liefie, geniet maar lekker van de goede zorgen van miss Ayu. Ik ben d'r in ieder geval blij mee.
    Owh...je laatste week, hij zal voor jou wel veel te snel voorbij gaan maar ik kan niet wachten. Hoewel...als we elke avond 2 uur kunnen skypen.....
    En dat regenwoud zal ook heel erg indrukwekkend zijn!!
    Love you, xxxx mamsie

  • 16 April 2012 - 20:16

    Oma Opa Tim:

    Sanne, jij hebt echt een geluksengeltje op je schouder .Wat geweldig dat je nu ook een inkijk krijgt bij de beter gesitueerden. Dat is eeen wereld van verschil he.?, Geniet er nog van. groetjes Oot

  • 17 April 2012 - 07:09

    Nel Evers:

    Dag kleindochter. Wat ben je toch een ondernemende meid. Geweldig.Je maakt ook makkelijk contacten, dat is wel fijn. Want samen iets doen is altijd gezelliger.Nu zit je op Borneo, waar ook van alles weer te beleven is.Over 7 dagen (zie ik net op jouw blog)kom je alweer naar Nederland.
    Geniet eerst nog volop en ik ben heeeel benieuwd naar al jouw verhalen en niet te vergeten de foto's.
    Miss Ayu en haar gezin lijken mij super lieve mensen.
    Liefs XXXXX Oma Nel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Vrijwilligerswerk Bali & Java

Recente Reisverslagen:

22 April 2012

laatste dag in indonesië

15 April 2012

miss Ayu

11 April 2012

bye bye slukat

02 April 2012

Kuta

26 Maart 2012

lovina
Sanne

Actief sinds 05 Maart 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 13034

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 21 December 2014

Studeren in Maleisië

09 Maart 2012 - 24 April 2012

Vrijwilligerswerk Bali & Java

Landen bezocht: