bye bye slukat - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Sanne Evers - WaarBenJij.nu bye bye slukat - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Sanne Evers - WaarBenJij.nu

bye bye slukat

Door: sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 April 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Helaas, het vrijwilligerswerk zit erop.. donderdag mijn laatste les gehad en mijn certificaat gekregen van miss Ayu (dochter van de oprichters van het project). Kreeg een soort van speach over dat ik nu bij de familie hoorde en altijd welkom was etc. terwijl een boel leerlingen stonden te kijken en te wachten tot dat ze me een voor een konden bedanken dat ik was gekomen. De jongste meisjes van een jaar of 8 kwamen me knuffelen en iedereen zei dat ik maar snel terug moest komen! Voelde me wel een beetje verdrietig, had zo nog 4 weken willen blijven maar misschien ooit ga ik weer terug! Vorige week was de eigenaar er ook en die heeft alle kinderen die nog maar 1 ouder hebben een studiebeurs gegeven, echt geweldig.
Heb het weekend in Ubud doorgebracht met een andere vrijwilligster, was super leuk en lekker gegeten natuurlijk. Vrijdagavond zijn we naar een traditioneel balinese dansvoorstelling geweest van anderhalf uur. Van te voren dacht ik dat dat een beetje te lang zou zijn maar het is de hele tijd boeiend geweest met allemaal verschillende kostuums en het was echt een verhaal, heel leuk. Zaterdag ochtend naar het olifanten park gegaan en daar een ritje gemaakt op Floris, echt heel gaaf! Ook nog een show en een lunch buffet daar gehad. Verder een beetje geshopt en naar het monkey forrest geweest wat me een beetje tegen viel. Het was klein en er waren loslopende apen that's it.
Zondagnacht voor het laatst in slukat geslapen en maandagochtend richting kuta vertrokken voor de tour richting de bromo vulkaan en jogyakarta. Dacht dat het een busreis was met meerdere mensen maar helaas was ik de enige passagier in debus die 11 zitplaatsen had. Gelukkig moesten we in probolinngo overstappen op een andere bus de berg op en daar heb ik een leuk nederlands stel ontmoet en een nederlandse alleenreizende vrouw. Dat was heel gezellig, hun hadden al een hotel geboekt en toen ben ik daar ook maar uitbestapt en ook een kamer(tje) geboekt.in mijn kamer past te net een eenpersoonsbed en daarnaast kon ik staan en dat was het. Was ook wel erg blij met mijn lakenzak! Gezellig met de rest gegeten en samen met hun een jeep gepakt richting het uitkijkpunt. We vertrokken om 4 uur snachts dus maar een paar uurtjes slaap gehad. Dik aan gekleed want het was aardig fris, ze zeiden 4 graden maar dat leek me toch een beetje overdreven. Na een half uur in de jeep begon de vermoeie de klim naar boven. Gelukkig was het een super mooi uitzicht met de zonsopkomst achter de bromo. Daar hebben we even van kunnen genieten en toen weer de jeep in om naar de krater te gaan. Van de "parkeerplaats" tot aan de 250 treden tellende trap hadden we een paardje gehuurd dat was wel grappig. Kater was ook heel mooi en groot, indrukwekkend. Nog ff snel kunnen eten in het hotel om om half 10 te beginnen aan de 11 uur durende reis richting yogya. Helaas gingen de andere necerlanders net de andere kant op als ik, bali. En zat ik met allemaal stelletjes in de bus maar de reis was ok. Gisteravond rond half 11 in yogya aangekomen, snel wat gegeten en gaan slapen. Nu ben ik van plan vandaag yogyakara te verkennen en morgen en over morgen de borobordur en de prambanan te gaan bezoeken. Blijf hier dus 4 nachten om dan de trein naar Bandung te pakken, daar 1 nacht te blijven en dna met de bus door te reizen naar Jakarta!
Toen miss Ayu vanmijhoorde dat ik naar Jakarta zou gaan heeft ze me uitgenodigd om bij haar de overnachten, super lief! Dat ga ik dan 1 nacht je doen en dan laat ik mijn grote backpack bij haar staan om dan voor 4 nachten naar Banjarmasin in Borneo te vliegen! Heb eindelijk een vliegticket kunnen bemachtigen, nu nog een hotel en hopelijk dat ik daar makkelijk een gids kan vinden die me mee kan nemen door het regenwoud en naar de orang oetangs, spannend!!
Als ik dan terugvlieg naar Jakarta blijf ik nog 2 nachtjes bij miss Ayu en dna gaat ze me waarschijnlijk wat van Jakarta en Bogor laten zien, super leuk.
dan nog 1 nacht je in een hotel bij het vliegveld en dan zit het er al weer op en gaat de grote terug reis beginnen!!

  • 11 April 2012 - 06:38

    Roselie:

    Wauw, even in vogelvlucht alles vertellen. Je heb al veel gezien, zeg. Ben benieuwd naar de foto's. Heel veel plezier de komende 2 weken.

  • 11 April 2012 - 07:09

    Cees & Edith:

    Nou Sanne gezien jouw reisplan ga je nog een heleboel moois zien in de komende 2 weken. Borneo lijkt mij fantastisch! Ik vind het heel knap dat je dit alles zomaar in je eentje doet. Veel plezier op Java!

  • 11 April 2012 - 07:12

    Judith:

    Superleuk om weer een verslag te lezen! Ik zie dat je nieuwe foto's heb, dus ga even kijken!

    Je maakt echt heel veel mee joh! En ook echt leuk dat je zoveel gaat zien in deze twee weken!! En leuk dat je kunt overnachten bij miss Ayu! '

    Geniet ervan, ik ben jaloers, hier regent het de hele tijd, en moet gewoon saai naar school:P!

    Kusjesss

  • 11 April 2012 - 08:41

    Ingrid:

    een van de voordelen van internet is dat ik plaatjes kan vinden van jou huidige omgeving, dat samen met je verhalen zorgt dat we ook een beetje op reis zijn in Indonesie. Super! Dochter blijf genieten van je belevenissen en wij kijken weer uit naar het volgende contact.
    xxxxxxxxx

  • 11 April 2012 - 09:27

    Oot.:

    Sanne wat een geweldige reis is het . En erg knap dat je dat in je eentje doet. Je merkt wel dat je als buitenlander gauw contacten legt . Selamat berjalan.

  • 11 April 2012 - 11:06

    Nel Evers:

    Dag kleindochter!!!! Wat een wereldreizigster ben je inmiddels geworden. Super gewoon.Ik heb de kaart van Bali en Borneo nu voor mijn neus, zodat ik je helemaal kan volgen.
    Regenwoud,alleen het woord al.....
    Geniet nog, want de tijd vliegt!!!!!!.xxxxxx Oma Nel.

  • 11 April 2012 - 13:44

    Aletta:

    Wat leuk sanne om weer een verslag van je te lezen!! Je gaat volgens mij deze 2 weken nog heel wat mooie dingen zien. Maak vooral veel foto's ben benieuwd:)! Veel plezier nog, kusjes!

  • 11 April 2012 - 19:53

    Dorry:

    Hoi Sanne

  • 11 April 2012 - 19:55

    Dorry:

    Hoi Sanne wat fijn dat je het zo leuk heb gehad, nu nog een paar andere mooie plaatsen bekijken en dan is het al weer afgelopen. Kijk goed uit als je alleen bent, maar geniet met volle teugen. Heel veel groeten dikke kus Dorry

  • 11 April 2012 - 22:02

    Josien:

    hoi Sanne , ik heb net een klein stukje van je verslag zitten lezen, wat moet jij het fantastisch hebben daar. Ik lees ook een heleboel herkenbare dingen, zoals de bromo en het apenbos wat tegenvalt. Waren de apen ook niet erg opdringerig, dat was toen bij ons wel. En geweldig dat je naar Borneo gaat. Ik heb daar wel over gelezen maar ben er nog nooit geweest, leuk hoor! Geniet er nog van en ik ben bebieuwd naar je foto's. Ik hoop dat ik daar wat van te zien krijg. Groetjes Josien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Vrijwilligerswerk Bali & Java

Recente Reisverslagen:

22 April 2012

laatste dag in indonesië

15 April 2012

miss Ayu

11 April 2012

bye bye slukat

02 April 2012

Kuta

26 Maart 2012

lovina
Sanne

Actief sinds 05 Maart 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 13035

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 21 December 2014

Studeren in Maleisië

09 Maart 2012 - 24 April 2012

Vrijwilligerswerk Bali & Java

Landen bezocht: