lovina - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sanne Evers - WaarBenJij.nu lovina - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sanne Evers - WaarBenJij.nu

lovina

Door: sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Maart 2012 | Indonesië, Batavia

Zo eindelijk weer een beetje uitgerust van een super weekend in lovina!!
De heen weg was wel een beetje zwaar op de scooter, ik achter op met de backpack voor 4 uur bergweggetjes. Eenmaal daar aangekomen reden we op de hoofdweg lovina in en stopt te er een man naast ons, we dachten dat ie wéér een verkoper was dus deden een beetje kort af maar hij gaf ons een kaartje van zijn hotel dus hebben hem gevolgd en het was een leuk hotel!
Eigenlijk zijn het niet echt hotels hier maar bungalows, heel goedkoop en dichtbij het strand. Hij organiseer de ook boottochtjes om dolfijnen te zien dus dst hebben we de volgende ochtend om 6 uur gedaan, helaas geen dolfijnen gezien!
Toen zijn we doorgegaan naar het luxe hotel dat we al geboekt hadden voor nyepi. Weer bungalows maar nu met twee zwembaden, een spa en een restaurant op het terrein! Spullen binnen gezet en gelijk weer op de scooter gestapt richting een boedistisch klooster, zal er allemaal heel mooi uit met allemaal boedha beelden en in de tuin hadden ze een mini borobordur.
Toen door gereden naar 'hot water springs', natuurlijke zwavelhoudende zwembaden van 38 graden dus dat was wel ff relaxed!!
Ronde een uur of 4 al gaan eten want s'avonds waren alle eetgelegenheden gesloten ivm de ogoh ogoh parades die op de avond voor nyepi plaatsvinden. Het leek een beetje op een optocht die wij kennen als carnaval verschil was dat ze geen hele wagens hadden maar alleen griezelige poppen op een bamboo frame dat werd gedragen. Muziek erbij en optocht richting het strand om daar alle ogoh ogoh's te verbranden als het ware 'bad spirits'. Ik voelde me echt een beroemd persoon want er waren serieus mensen die helemaal giechelend naar ons toe kwamen of we met ze op de foto wilden haha. Toen terug gegaan naar het hotel waar ik een afspraak had in de spa, super relaxed balinese full body massage en scrub van anderhalf uur. Kost hier allemaal geen drol.
En toen was het nyepi dus lekker uitgeslapen en de hele dag niks gedaan en lekker met muziek, een boekje en een drankje aan het zwembad gelegen, heerlijk. Volgende dag gingen we duiken!!
Wauw was echt super mooi, we gingen naar menjangan island, een uur rijden verderop en een boottochtje. We hadden een persoonlijke begeleider die super goed engels sprak en heel veel geduld had dus we voelde ons wel op ons gemak bij heb. We zijn uiteindelijk 2 x 45 minuten onder water geweest, diepste 12 meter en het was heel mooi. De duik instructeur had ook een plankjebij waar hij onder water op kon schrijven wat voor soort vissen we zagen en wat voor koraal etc. Dus dat was heel interressant, wel super vermoeiend en toen moesten we nog een slaapplaats vinden. Hebben we uiteindelijk weer een bungalow gevonden voor 2 euro.. achteraf hadden we toch beter iets duurders kunnen nemen want we hebben geen oog dicht gedaan door de stank, beestjes, hitte, slechte bed en de herrie!
Gelukkig hadden we er geen ontbijt bij want het was te smerig.
En het weekend was alweer voorbij voor we het door hadden dus op naar keramas again! Onderweg nog gestopt bij de git git waterval, was erg mooi.
Terugweg ging beter met mijn rug en toen we hier aankwamen was het weer feest, allemaal bezoekers want de bibliotheek, winkeltje en sportveld werden geopend. Avonds weer diner en optredens van de kinderen en balinese dansers was heel leuk.
Vanochtend mijn eerste klas in mijn eentje gehad, intermediate en ze waren aardig goed in engels! Het was de laatste les van het topic 'my village, people and their activities' dus we hebben het over job gehad en ze moesten opschrijven wat ze later wilde worden en waarom en de banen van 4 familieleden. Ze waren een beetje snel, normaal doen de kinderen een uur over zo'n opdracht maar deze klas was zo klaar. Ik had geen inspiratie meer dus toen hebben we maar gekletst over het onderwerp. Was heel benieuw hoe de mensen hier wonen dus dat hebben ze me uitgelegd en op het bord getekend. Ik had mijn huis voor ze getekend met 1st, 2nd en 3th floor en dat snapte ze niet toen ik het uitleg de waren ze helemaal verbijsterd over een huis met 3 verdiepingen! Was wel interessant en best fijn om alleen les te geven. Nu op naar de winkel n gian yar!!!

  • 26 Maart 2012 - 06:20

    Ingrid:

    Hai Liefie,
    De helft van je vrijwilligers-job zit er alweer op, en kijk...een lerares in de dop!! Je kunt ook nog naar de pabo gaan?!? xxx mammie

  • 26 Maart 2012 - 06:31

    Papa:

    Hoi Docher, wat een verhaal, je schrijft leuk, we hebben op youtube duikfilmpjes gezien van het gebied waar je was, kun je later ook een keer samen met mij duiken. kusjes en fijne dagen

  • 26 Maart 2012 - 06:56

    Oma Evers:


    Dag Sanne, Kom net uit mijn bed en check mijn mail en heerlijk een verslag van Sanne. Wat een belevenissen weer.
    Wat leuk ook wat je schrijft over het lesgeven. De mensen hebben geen idee begrijp ik hoe wij wonen. Een huis met 3 verdiepingen. (Het is toch wat)Heb je geen foto van het huis, dan zou je het kunnen laten zien.Sanne ik ga je verhaal nog een keertje lezen. Je schrijft zoveel.................
    Die filmpjes op youtube heb ik ook gezien.
    Prachtig.!! Geniet nog...... Liefs en een dikke kus van Oma Nel.

  • 26 Maart 2012 - 07:13

    Judith:

    Schatje,

    Wauw je maakt echt heel veel mee! Ben echt jaloers, zeker nu ik zo hard moet leren voor m'n tentamens (woensdag&vrijdag) en ik lees dat jij lekker een massage hebt gehad&bent wezen duiken! En superleuk dat het lesgeven zo goed gaat! Ook dat ze het echt heel onvoorstelbaar vonden van een huis met 3 verdiepingen!

    Ben benieuwd naar je volgende verslag!

    Kusjess
    Ijsbeer

  • 26 Maart 2012 - 07:14

    Judith:

    Hahaha, staat er ijsbeer?? Denk dat ik daar iets had neergezet&dat m'n iPod het in ijsbeer heeft veranderd...

  • 26 Maart 2012 - 09:13

    Juud:

    Hi Sanne,
    Zo hé je hebt weer een hoop gezien en meegemaakt. Grappig om te lezen dat je zelfs even een 'toeristische attractie' was ;-) Heerlijk dat toen het Nyepi was, je een dagje bij hebt kunnen komen. Want er komt zoveel op je af, doe je veel en is het fijn om even een dagje niks te doen. Echt een prachtige plaats waar je bent wezen duiken en nu kun je ook eens samen met Harry gaan duiken ;-) Leuk dat je eenmaal weer Keramas meteen kon genieten van een feestje! Goed hé dat je vanmorgen helemaal alleen les hebt gegeven en spontaan een gesprek hebt opgestart over wonen. Kan me voorstellen dat het voor de leerlingen moeilijk voor te stellen is, hoe jou huis eruit ziet. Zij vinden als ze 2 of 3 kamers hebben, dat ze een groot huis hebben en dan kom je met verdiepingen. Heel veel succes de komende dagen en hoop weer gauw een verslag te lezen!

    Liefs, Judith xxxxx en je kleine vriendje

  • 26 Maart 2012 - 14:08

    Opa Oma T.:

    Selamat Sanne. We zitten hier enorm te genieten van jouw verhalen. Beleven het weer helemaal mee. Helaas hebben wij in Lovina ook nooit dolfijnen gezien. Ben je al bij Danau Batur geweest,? Ook de moeite waard en lekker koel daarboven. Het lesgeven gaat je goed af zoals we lezen , Fijn dat je zo enthousiast bent en jammer dat de tijd dan zo vliegt. Kunnen ze ook nog (oudere) mensen gebruiken ?
    Meisje geniet ervan
    gr.OOT.

  • 28 Maart 2012 - 07:33

    Katinka Terpstra:

    hee sanne, ik heb van je vader je waar ben jij nu adres gekregen.
    wat een leuke schrijfstijl heb je en wat maak jij veel mee. leuk om te lezen waarom engelse les zo belangrijk is voor de kinderen. ik kan mij voorstellen dat de tijd ontzettend snel gaat. ik wens je nog heel veel plezier en ik volg je nog effe. groetjes katinka

  • 30 Maart 2012 - 13:42

    Nanda:

    Hoi Sanne!
    Wat geweldig om te lezen hoe je leeft en werkt in Indonesië! Je kunt het ook zo leuk opschrijven! Ik heb me net aangemeld om al je komende reisverslagen te ontvangen. Mooi medium, zo kunnen we allemaal beetje van jouw prachtige reis mee genieten... Geniet met volle teugen want de tijd vliegt!

  • 30 Maart 2012 - 18:32

    Hans Van Megen:

    Hoi Sanne,

    leuke verslagen en wat een avontuur daar in Indonesie. Erg leuk om te lezen hoe je daar les geeft. Lijkt mij een bijzondere ervaring. Jammer van die dolfijnen. Meestal zie je die dolfijnen tegen de avond, omdat de dolfijnen nogal een hekel hebben aan vroeg opstaan.
    Maar in ieder geval dolfijne dagen in Indonesie!
    Groetjes Hans van Megen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Vrijwilligerswerk Bali & Java

Recente Reisverslagen:

22 April 2012

laatste dag in indonesië

15 April 2012

miss Ayu

11 April 2012

bye bye slukat

02 April 2012

Kuta

26 Maart 2012

lovina
Sanne

Actief sinds 05 Maart 2012
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 13040

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 21 December 2014

Studeren in Maleisië

09 Maart 2012 - 24 April 2012

Vrijwilligerswerk Bali & Java

Landen bezocht: